2008

Jag ska nu ge mig på den nästintill omöjliga uppgiften att sammanfatta mitt 2008. Det går naturligtvis inte att samla ett helt år på ett a4-papper, men nog går det att skriva ner en del.


När 2007 gick mot sitt slut bestämde jag mig för att skriva en nyårskrönika. Det kändes viktigt att sätta punkt, men också att skriva ner det som jag gått igenom. Jag ljuger inte om jag säger att det var det tyngsta året jag varit med om. Nyårslöftet det året var att hitta tillbaka till det jag, som jag förlorade någonstans på vägen…


Med min envishet och vilja tog det nya året form, och saker och ting började förändras. Varje framsteg var en lycka i sig och det kändes lika bra varje gång någonting gick vägen. 2008 blev på så sätt förändringarnas år för mig.

 

Jag skulle nu kunna räkna upp olika händelser och resor som inträffade under 2008, men det känns inte särskilt väsentligt. Istället skulle jag vilja sammanfatta året med ett par ord; glädje, kärlek, gemenskap och skratt.

 

Det bästa med det här året är utan tvekan alla roliga, knasiga och underbara minnen jag fått med mig. Fina minnen är bättre än allt annat materiellt, och jag är glad att jag fått dela så mycket med min underbara familj och mina fantastiska vänner.

 

Snart är ett nytt år här, och under det kommande året finns det plats för en hel del förändringar. I juni tar jag studenten, vilket känns helt underbart, men också ganska skrämmande. Med skolans slut kommer livet definitivt att ta sig andra uttryck, vilket kan bli hur galet och spännande som helst!



Kommentarer
Postat av: Nettan

Här sitter en av dina supporters och ser fram mot din studentdag.

2009-01-01 @ 21:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0