Musik

Tänk att jag aldrig blir kvitt min nervositet, trots att jag stått där så många gånger förr. Men kanske är det mitt sätt att ladda upp inför ett uppträdande. För när första tonen väl är avklarad har nervositeten flugit sin väg, och då njuter jag av varje sekund. Då finns det ingen annan plats som jag hellre skulle vilja befinna mig på.


Musik handlar inte bara om att sjunga fint och ta de rätta tonerna. Det är lika viktigt att förmedla en känsla, att beröra någons hjärta. För mig är musik ett sätt att uttrycka sig på, och därför blir texten extra viktig. Det går inte att förmedla en låt och dess text, om man inte tar sig tid att sätta sig in i vad låten egentligen handlar om.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Känner igen det, herregud vad jag känner igen det. Och för att låtarna ska låta bra så måste det ju betyda någonting, man måste ju kunna relatera till det man sjunger på något sätt annars kan man ju inte förmedla :)

Nu tänker jag låta som en lärare och säga "bra tankar Jenny, MVG!" :)

2008-12-20 @ 23:08:02
URL: http://missflumm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0