Internationella kvinnodagen

Lördagen den 8 mars, det betyder Internationella kvinnodagen, och därför tänkte jag skriva ett par rader om det.

Jag förstår inte riktigt meningen med en dag tillägnad bara kvinnan, fast visst kan det vara roligt med lite extra uppmärksamhet en dag om året, men vad spelar det för roll när vi inte lever i ett rättvist och jämställt samhälle årets resterande 364 dagar?

Och kom inte och säg att Sverige är ett jämställt land, för det är det inte!
För att nämna en av alla orättvisor kan jag tala om för er att kvinnor tjänar i snitt 18 % mindre än männen, trots att de har samma utbildning och liknade erfarenhet.


Vi lever på 2000-talet, och då är det dags att öppna ögonen för samhällets orättvisor.
Jag tycker att det är dags för förändring! Nu, med en gång!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Du är för gullig jenny:) Skriv in till tidningen;)

2008-03-09 @ 11:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0