Måndag

Mötte upp Maja på stan igår runt lunchtid. Blev fika och mat på Grafitti. Jag verkligen älskar deras salladsbuffé! Blev en tur på stan efter maten och sedan ett besök på stadsbiblioteket. Jag lekte bibliotekarie, och tryckte på Maja en massa bra böcker.

 

På kvällen var mamma och jag på ”Mormors fönster”, som visade upp sin julskyltning. Vi köpte några julgranskulor och servetter. När vi kollat runt i affären upptäckte vi ett rum med tända ljus och lite tilltugg. Jag koncentrerade mig genast på chokladen, och mamma plockade på sig från ostbrickan, när hon sedan upptäckte att det fanns vin utbrast hon glatt ”Why not?!”. Hon är verkligen rolig min mamma! Fick dock stoppa henne när hon allvarligt funderade på att äta upp ”de där röda marsipanäpplena”, eftersom det inte var något godis utan prydnadsäpplen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0