I taket lyser stjärnorna

Idag har jag varit på bio med Carro och Vickan. Var rädd att filmen skulle bli en besvikelse, då boken är bland de bästa jag läst. Men jag blev positivt överraskad, filmen var självklart inte identisk, men den lyckades beröra.

 

”Om du dör mamma, då tar jag självmord.

Det gör jag.

Då tar jag självmord.

Nej, förresten. Det heter inte ta självmord.

Det heter begå självmord

och det heter ta livet av sig.

Alltså.

Om du dör mamma, då tar jag livet av mig.”

 

Filmen handlar om fjortonåriga Jenna, som förutom alla tonårsproblem tvingas leva med ovissheten om vad som ska hända med hennes älskade, cancersjuka mamma.

 

Gick ut från biosalongen helt klart tagen av filmen, för på filmduken hade min värsta mardröm just spelats upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0