Melodifestivalen

Årets största musiktävling har dragit igång och självklart har jag längtat. Ett antal veckor framåt kommer lördagskvällarna vara vikta för denna tävling, vilket jag inte har något emot. Jag älskar verkligen den här karusellen, trots att jag är av den åsikten att man inte kan tävla i musik. Varje artist och låt har något eget som inte bör jämföras med något annat.

 

Ikväll var Alcazar i en klass för sig, med bra sång och ett proffsigt framträdande. Scotts lyckades ta sig vidare till andra chansen, men tyvärr är bandet mycket bättre än låten. Shirley är sedan tidigare en stor favorit hos mig, då hon alltid lyckas beröra med sin sång och sina texter. Idag räckte det tyvärr inte, vilket kändes ganska väntat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0