En liten tripp till Växjö

- Väckarklockan ringer kl. 7.30, och jag går upp trots att jag är alldeles för trött.
- När jag kommer ner ligger mamma kvar i sängen och läser tidningen, en viss irritation sprider sig inom mig då jag inser att vår tidsplan förmodligen kommer att spricka.
- Mamma börjar tjata på mig om att det är kallt ute, men jag tar mina gympaskor i alla fall (tonårsrebellen lever kvar!).
- Vi lämnar huset endast 10 minuter efter planerad avfärd (otroligt!).
- Jag somnar i bilen.
- Vi går i tre olika möbelaffärer, och jag tappar intresset redan på första.
- Dags för lunch inne i centrala Växjö, min aptit försvinner alldeles för snabbt.
- Mamma provar en jacka, när hon ska ta av den funkar inte blixtlåset. Efter en stund lyckas hon komma ur den, och jag känner mig ganska tacksam över det.
- Dags för hemfärd, jag somnar i bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0