Hårdträning

Jag börjar jobba på måndag och eftersom jag ska vara på ett boende för utvecklingsstörda krävs det vissa husliga kunskaper av mig. Just nu ligger jag i hårdträning under ledning av min mamma, som försöker lära mig att tvätta, laga mat, skala potatis, stryka skjortor osv.

Idag har vi pratat om hur man sorterar tvätt samt övat på att skala potatis (då mamma med fasa minns hur lång tid det tog sist jag gjorde det, för ungefär tre år sedan...).

Måste själv få säga att jag gör stora framsteg varje dag (och kom nu inte och säg att jag borde kunnat allt ovanstående sedan tidigare). Det är liksom aldrig för sent att bättra sig ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline - mer huslig än du!

HAHAHAHA! Jenny lilla, du är verkligen INTE huslig för fem öre. Skala potatis liksom, det är ingen vetenskap direkt :P

Synes på onsdag babe!

2009-06-15 @ 19:03:31
URL: http://missflumm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0