Tisdag

Dagen började oväntat bra, med solsken och ett gott humör. Dessvärre fick det inte hålla i sig hela dagen.

Jag blir så trött på att saker och ting inte bara kan få klaffa någon jävla gång. "Varför lyckas du alltid sätta dig i jobbiga situationer, Jenny?" får jag höra ibland. Jag tycker inte att jag medvetet drar till mig problem, men nog lyckas jag alltid stöta på något jobbigt efter en för lång lugn period.

Och ja, människan är självisk och egoistisk, gapar ständigt efter mer. Försöker därför påminna mig om allt som jag har, och inser att jag inte ska klaga. Jag är lyckligt lottad, har fått det allra viktigaste, kärlek och trygghet.

Det är inte meningen att allt i livet ska vara perfekt, det ska vara toppar och dalar. Det vet jag, och det bästa av allt är att jag kan hantera det nu. Ibland måste man bara få häva ur sig lite missnöje, för att nästa dag kunna le igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0